Montag, 29. April 2013

**...DT ATS Make it Monday - how to store your dies...**

Hi there, it's Simone here today to show you my new favorite die storage idea! You may already know the Clear Binder Box to store mounted rubber stamps? I really love them. The stamps are so easy to store, they are protected and you can grab them easily or take the whole Binder with you to crops =) 


So I was really happy when I saw the Magnetic Panels in the ATS-Shop because they also fit in the Binder Box and hold a huuuuuuge number of dies! The Magnetic Panels comes in a pack of 3 and 12 Panels filled with dies fits easily in one Binder. 


 Organize and store all your metal dies securely with EZMagnetic 2-N-1 Panels which magnetically grip on one side. For added versatility, 2-N-1 panels hold clear and cling rubber stamps on the reverse side! EZMagnetic 2-N-1 panels fit perfectly in the Mini Storage Binder for quick identification and compact portable storage. Package includes three (3) EZMagnetic panels 5.5" x 8.25".



I'm so happy with the Magnetic Panels - look how organized my dies are: I have sorted my dies, for example every Theme got an own Panel: "Banners", "Winter/Christmas", "Halloween", "Alphabet",...  


To have a better look at all my dies I cut them out of white cardstock and glue them on black cardstock. I wrote the name of the dies under the diecut - so if I write a post on my blog it's easy for me to find the name of the die. I store these black sheets in an A4-Binder for a better overview. 


 Let me know if you like this idea? For me it works perfect! You can find everything in the ATS-Shop: "Stamp Binder Box", "Magnetic Panels" and "Inserts". 

 Thanks for stopping by - have a nice week =)

Simone

P.S. mein Bericht zur Stempelmesse folgt.... =)












Kommentare:

  1. Hallo Sinone,

    hehe auch wenn es heute durch und druch mal ein englischer Post ist habe ich ihn vollkommen verstanden und bin von diesen Magnetplatten besonders begeistert.. ich denke da schlägt auch das Herz für die Spellbinderfreunde höher.... ich glaub sowas muss ich mir mal zu legen! Einfach super praktisch.. schade die dinger gibt es bestimmt nicht in Deutschland...hmm... naja ich hoffe du warst dennoch fündig auf der Stempelmesse.. ich konnte ja leider nicht hin aber vielleicht dann im nächsten Jahr.. da muss ich mich wirklich bei meiner Schwägerin mal wieder in Korntal einnisten :D

    Liebe Grüße
    Stephanie

    AntwortenLöschen
  2. huhu simone,

    der tipp ist echt super - ich hab mir gleich welche bestellt *hüstel*. aber ich bin ja auch schon länger am schauen wegen einer guten aufbewahrung. und im neuen bastelzimmer passt das dann auch besser hin *lach*.

    alles liebe, becky

    AntwortenLöschen